Thursday, December 24, 2009

.new day.new life.new hope.

hye all..bgun2 jk pagi tek,aku truss STRONG! haha.. mcm da sumtink yg memberik ku tenaga.. bila aku pikir2 blit,yup mmg betol pa yg STAR pdh.. jgn dipikir gylak..n mybe da hikmah..betol jwk pa yg ALIA pdh,mun tgh mrh mmg xpat kontrol perasaan..n mmg betol pa yg KAYDUT pdh,bersabar tas suma..alhamdulillah..aku dah mkin dpt mengawal diri n tenang..kdg kala perasaan dpt mengatasi kita dikpun..anytime kita bole gugok dgn senangnya..n yalah terjadi kt aku..mula2 dugaan twk menimpa aku..aku mseh dpt bersabar..then dtg gyk dugaan baru..pasya dtg gyk dugaan baru..and then dtg gyk dugaan baru..fuh..yalah polah ku tersungkur..tiap2 ku sujud ku berdoa supaya Allah tabahkn hati aku..kdg2 aku terfikir doa ku ya x di duli..lmk2 ya bruk ku sedar..selama twk memang Allah memakbulkan doa ku..nya brik ku byk dugaan supaya aku lebih tabah..Allah lebih mengetahui pa yg nya polah..aku bersyukur..mun x kerana semua dugaan twk,maybe ku x tauk pa kelemahan aku..siapa drik ku sebenar..n kat cney ku berpijak..conclusion nya,ada hikmah tas suma yg berlaku..yeah..ok..back to the topic that i wanna tell you..besok aku g kuching..so,maybe blog twk xkan d update sebab kaydut mseh d sabah..mun da kesempatan,aku try on9..


erm..hari twk tek..aku n kakak ku ronda2 satu bintulu semata2 mok crik tailor..tauk x aku lum polah kain skolah?suma kedai yg mekduak pegi tek dah full..cdak x mok trimak tempahan lagik sbb terlalu lambat..pusing punya pusing,mekduak jumpa la cgek kedai twk..rah tmn li hua..mega tailor nama nya..tepok tangan untuk MEGA TAILOR..yuhuuu!!trharu giler tek..asa mok sujud syukur on the spot..hehehe..melampau..tdik aku tgok ceta KEEPING UP WITH THE KARDASHIANS...giler..bes u..layan giler ku ceta twk..nya bukan ceta la..nya kdk sitcom..hehe..

kebelakangan twk,byk NUMBER2 ANEH muncul ntah dr cney... miskol la..bik msg la..aiyaa..mls mau lyn..yg ku heran,sapa la yg menjual number2 aku twk??da cgek msg twk..dgn x tauk malu nya,nya gelar drik nya ABG..mk tauk pa nya nuggah ku??MYNEKUU..MYNE ABG..ayoyo..x sngka la pulak..aku x da pun mereply msg nya..secara tiba2 ny kdk ya..aku harap nya kembali ke arah jln yg benar..ku x kisah sapa mok bekenalan..p bia dgn cara yg betol la..mintak la number ku face to face..x bole ka mintak an ku kdrik??haiya..twk x..tang tiba jk..uish..oleh kerana tidak thn diganggu,aku pun tuka num DG..hehe..

nektok..aku fobia an sumtink..maybe fobia nya aneh kit kot..aku FOBIA an CINTA..xda nafsu ku mok bercinta gyk..aku pling takut mun ku jatuh cinta lgik..pengalaman lampau memberi kesan yg mendalam smpe nktok..ntahla..takut ku..aku mok fokus study jk nektok..mok berjaya..crik DUIT byk2..mok tlong org..aku da impian..mun aku dah ada byk DUIT,ku mok mbak fmly ku g HAJI..insyaAllah..n ku mok tlong ank2 yatim...mangsa2 kelaparan..kanak2..semua lah..cdak memerlukan bantuan dr kita..so,kita harus membantu..ntahla..ku ngga cgek program twk tek,nya menunjukkan kesusahan2 nak terpaksa dilalui oleh org yg kurang upaya..mksud ku org nak x idup kdk kita nektok..smpe ngis ku ngga..menyayat ati sungguh..

petang tadik..aku n nurul g open house rah umh FELICIA..mekowg makan2..eehehe..nseb x meletup..ahahahaha..ku mok anta buku HARRY POTTER an awa..p nya xda..ala..lmk dah ku pinjam buku nya..mesti nya marah..aduh2..


aku rindu an kwn2 ku..rindu giler2... :( bila bole kita berjumpa lagi?huhu..aku harap kaydut berjaya dalam CINTA nya..hehe..kaydut2..mun dah bercinta,LAUT CHINA SELATAN pun sanggup nya renangi..jgn pndg kaydut sebelah mata..hahaha..


ok lah..lelah dah jari jemari ku..ku mok berehat dlok..long journey tomorrow..fuh..

SELAMAT MALAM!

No comments:

Post a Comment